maandag 1 maart 2010

Mensen maken veiligheid

Veiligheid in Almere, ik kan er geen genoeg van krijgen om hierover te praten, te schrijven of te horen. Dit komt natuurlijk doordat ik als burgemeester portefeuillehouder Veiligheid ben, maar ook omdat het nu een belangrijk onderwerp in de gemeenteraadsverkiezing is.

De meeste politieke partijen besteden aandacht aan veiligheid. En ook alle journalisten die in deze verkiezingstijd over Almere berichten, besteden aandacht aan de veiligheid in Almere. En zoals ik al in een eerdere column aangaf gaat veiligheid ons allemaal aan het hart. Daarom ben ik bijzonder trots op de reacties van het recente SMS Alert dat de politie uitdeed na een overval. Door dit SMS Alert ontving de politie zeer bruikbare tips van ooggetuigen die leidden tot aanhouding van de daders. Bij deze zeer bruikbare tips zat zelfs een foto van de daders. Dat vind ik nu oplettendheid! Om een foto te maken van een verdachte situatie met je mobiele telefoon en deze te sms'en naar de politie. Ook u kunt zich nog opgeven voor SMS Alert op www.politie.nl. Al bijna 20.000 Flevolanders zijn aangesloten bij SMS Alert.

De politie verwacht niet dat u zélf een verdachte aanhoudt. Wel dat u alert bent en tips aan ze doorgeeft. De abonnementsdienst SMS Alert is gratis. Ontvangt u een SMS Alert en ziet u iets dat verband heeft met de melding, dan kunt u bellen met de politie op 0900-8844 of bij spoedzaken 112. Samen maken we Almere veiliger en daardoor is onze stad steeds minder leuk voor overvallers!