vrijdag 5 maart 2010

Reactie nav column Aaf Brandt Corstius

Jammer Aaf, dat je het alleen over Almeerders hebt, terwijl je inhoudelijke opmerkingen over grote delen van de bevolking van alle steden gaan. Ik heb het vermoeden dat je aan de andere kant van het water in de buurt woont. Daar is het dedain voor alles wat Almere is absoluut het grootst.
Ik vind ook dat je jezelf op een zodanig elitair voetstuk zet dat je de inwoners van mijn stad, die overigens niet heel erg afwijkend hebben gestemd bijvoorbeeld in vergelijking met Den Haag, buitengewoon beledigt.
Dat verdienen de inwoners van Almere niet en ik vind dat de lezers van NRC Next niet verdienen een dergelijke ongenuanceerde neerbuigende opinie voorgeschoteld te krijgen.
En tenslotte ken je de stad ook nog niet echt. Juist in Almere is er voor gekozen dat iedereen winkelcentra in de buurt heeft. Daarbij heeft in de buurt bij ons een andere dimensie dan in sommige andere steden. Maar als ik kousen moet kopen is er altijd wel een HEMA in de buurt.
 
Groeten uit Almere,
 
Annemarie Jorritsma