zaterdag 2 mei 2009

Nasleep aanslag koninginnedag

Ik ben vandaag op bezoek geweest bij de familie Plantijn, die vader Frido verloren hebben. Een buitengewoon verdrietige zaak. Iedereen hield van mijnheer Plantijn en hij was voor veel van de jongere mensen ook een soort vader. Zijn vrouw kan het nog maar nauwelijks bevatten. Ze hebben wel heel veel hele goede herinneringen, maar dat helpt vandaag nog niet echt.
Daarna ben ik zowel in Utrecht als in Zwolle naar het ziekenhuis geweest waar de zusjes Leal en Rudsel Haddocks liggen. Isora, die haar bekken gebroken heeft en haar rechterbeen op twee plekken, is stabiel en zeer aanspreekbaar. Ze denkt ook al weer over haar toekomst, wat niet echt makkelijk is.
Rudsel is ernstig gewond. Hij moet maandag weer worden geopereerd. Ook hij zal een lange weg moeten gaan.
Het meest zorgelijk is het met Oneilla. Ze ligt nog op de IC, maar heeft gelukkig haar ogen wel weer geopend.
Ik hoop dat veel mensen aan hun denken. Ik geloof wel in de kracht van steun. Alle mensen die ik gesproken heb zijn zeer gelovig. Mag dat hun een beetje helpen om de zware last te dragen.