maandag 7 april 2008

Maandag 7 april 2008: Zomaar een weekend?

Als er in een weekend een ding is volgen er altijd meer. Zaterdagochtend had ik mijn kadervergadering van Schuttevaer. Een bijeenkomst waar de bestuurders van al onze afdelingen in Nederland bij elkaar komen.

Schippers hebben elkaar altijd veel te vertellen en wij bespreken dan allerlei nautische problemen. Het aardige is dat afdelingen meldingen doen van dingen die in een ander deel van het land spelen. Tijdens deze vergadering reageert dan de afdeling waar zo'n probleem speelt en of ze daar met de waterwegbeheerder over spreken enz. Ik ben altijd onder de indruk van de grote betrokkenheid van al deze mensen en ze zijn er vrijwel altijd allemaal.

De middag heb ik in de sporthal Stedenwijk samen met Hans Dijkstal en Winston Post de nationale sportweek afgesloten. Hier werd een balsportdag georganiseerd en wij hebben twee korfballers, een voetballer en een basketballer gejureerd. Timothy, de basketballer won met een geweldige show.

's Avonds naar het RonaldMcDonald gala, omdat ik voorzitter ben van het RMDkinderhuis en kinderstad bij het VUziekenhuis. Daar traden de Beach Boys op. Geweldig, ik kende bijna alle liedjes nog.

Zondagochtend half negen vervolgens de LG Ralley op de Esplanade weggeschoten. Heel mooi initiatief. De rijders hebben voor het eerst gelogeerd in het Apollo hotel, het nieuwe hotel in het stadshart. Fijn dat dit nu kan. Vervolgens heb ik meegezongen in de finale van de musical ter ere van het 10 jarig bestaan van Faust theaterschool, zowel 's middags als 's avonds in een uitverkochte grote zaal van de schouwburg.

Tussendoor heb ik de knuffelschuur bij de kinderboerderij van Triade in Kruidenwijk geopend. Wat een prachtige instelling. Hier snijdt het mes minstens aan twee kanten. Prachtig voor alle Almeerse kinderen en een mooie werkplek voor een aantal mensen met een handicap, terwijl er ook nog paardgereden kan worden door kinderen met een zorgindicatie.Het was een druk weekend vol met interessante activiteiten.