dinsdag 29 april 2008

Dinsdag 29 april: Aangifte

Het is al weer een tijdje geleden dat ik actief was op de weblog. Er is veel gebeurd, ik ben ziek geweest, een nare griep. De voorjaarsnota is behandeld en wethouder Smeeman heeft afscheid genomen.

Dit afscheid heeft nog een nare nasleep gekregen. Smeeman ontving vlak voor zijn vertrek een dreigbrief. Hij heeft direct een kort geding tegen de afzender aangespannen. Na de zitting heeft de afzender ‘en passant’ mij ook bedreigd! Ik vind dit echt te zot voor woorden. Meneer ontvangt nul op het rekest met betrekking tot de koop van kavel en meteen wordt er dreigende taal uitgeslagen! Maar zo werkt het niet. Net alsof een burgemeester zich persoonlijk met dit soort zaken bemoeit.

Het nare van dit alles is, dat meneer wel een podium heeft waarop hij dit allemaal voor het voetlicht kan brengen. Natuurlijk is de pers spreekwoordelijk ‘de waakhond van de democratie’, maar wel met een eigen verantwoordelijkheid! Op de regionale omroep, regionale en landelijke kranten heeft meneer uitgebreid zijn zegje gedaan. Hoge bomen vangen veel wind, dat ben ik me terdege bewust. Maar dat iedereen zijn grieven publiekelijk op de persoon kan spuien, vind ik moeilijk. Henk Smeeman zei het erg treffend toen hij zijn vertrek aankondigden: “Een olifantshuid hoort erbij, maar door slijtage is de mijne erg dun geworden.” Ik pik dit niet en heb daarom aangifte bij de politie gedaan!