vrijdag 6 maart 2009

Vrijdag 6 maart: Werk in uitvoering

De gemeente Almere werkt hard aan het verbeteren van haar dienstverlening, om het efficiënter te maken. Dit is voor u gemakkelijker, sneller. Zij weten op veel van uw vragen meteen het antwoord of kunnen er voor zorgen dat het probleem verholpen wordt. Voor alle gemeentelijke diensten nog maar één telefoonnummer, één e-mailadres en één faxnummer. Ondersteund met de nieuwste communicatiemiddelen willen wij een hogere kwaliteit van dienstverlening bieden aan burgers en bedrijven. Wij zijn al een flink eind op weg. Via de website kunt u diverse meldingen doorgeven en bepaalde zaken afhandelen. En in 2008 is het C@llcenter geopend, als het eerste onderdeel van dit Klant Contact Centrum. U kunt terecht voor algemene vragen, om een melding over de openbare ruimte te doen, en om een afspraak te maken voor het ophalen van grofvuil. In de nabije toekomst wordt er één centraal telefoonnummer ingevoerd: 14036. Op dit nummer kunt u dan terecht voor alle zaken die met de gemeente te maken hebben.

Afgelopen week werd weer eens pijnlijk duidelijk dat alles staat of valt met techniek. De gemeente was een tijdlang niet meer te bereiken voor inwoners via de telefoon of de website. Dit is zeer vervelend voor u als inwoner van Almere. Maar ook voor de medewerkers! Het is ook frustrerend voor hen. Iedere dag opnieuw werken zij hard aan de verbetering en de bereikbaarheid van de gemeente. Hopelijk kunt u er begrip voor op brengen dat wij niet altijd alles in hand hebben. Het Klant Contact Centrum blijft, net als Almere zelf, een werk in uitvoering. We bouwen gestaag door aan de verbetering van onze dienstverlening. In 2010 zijn we klaar met deze megaklus!