dinsdag 25 maart 2008

Dinsdag 25 maart 2008: Op bezoek

Vanmiddag, tussen de bedrijven door, ben ik op bezoek geweest bij de familie Van Beest in Almere Haven die vandaag 60 jaar getrouwd zijn.

Geweldig kwieke mensen, die nog met beide benen in de maatschappij staan. Ze doen aan volksdansen, stijldansen en mijnheer van Been maakt allerlei houten figuren, van zwanen tot giraffes, maar ook meer kunstzinnige uitingen. Ik probeer altijd de bruidsparen zelf te bezoeken, omdat het mij ook veel oplevert. Ik hoor altijd wat er bij de mensen leeft en natuurlijk zijn dikwijls ook de kinderen en kleinkinderen aanwezig.

Soms merk je dat mensen je boodschappen mee willen geven. Vandaag werd me tussen de regels door nog even gemeld dat het bruidspaar niet blij was met de sluiting van hun buurthuis een paar jaar geleden. Soms gaat het heel expliciet en willen mensen graag uitleg over beleidsbeslissingen. Prima zou ik zeggen. Ik merk overigens wel dat we een grote stad worden. Inmiddels moeten af en toe ook de loco-burgemeesters bezoekjes afleggen, zoveel 60 of meer jarige huwelijken hebben we al. Maar ook zij horen al die interessante wijkberichten graag. Tenslotte denk ik soms wel: ik hoop dat ik ook op die manier oud mag worden.