vrijdag 8 januari 2010

Vrijdag 8 januari: Waakhond

Via deze weblog en tal van andere plaatsen heb ik de inwoners van Almere opgeroepen de stoep voor hun huis stoep sneeuw en ijsvrij te houden. Ik doe wel vaker een oproep om mensen op hun eigen verantwoordelijkheid te wijzen. Wat goed dat ik door de regionale omroep wordt gecontroleerd op mijn uitspraken. Omroep Flevoland constateerde donderdag 7 januari “Stoep Jorritsma zelf niet sneeuwvrij’. Jammer genoeg vermeldt de omroep er niet bij dat ik niet aan een doorgaande weg woon. Van de stoep voor ons huis wordt maar door twee families gebruik gemaakt, de buren en wij. Er wandelt nooit iemand langs.

In goed overleg met de buren hebben we besloten -er is dus over nagedacht- de sneeuw op de stoep te laten liggen. Ik besteed mijn energie liever aan zinvolle zaken zoals sneeuw opruimen op plekken waar het wel nodig is. Zo heb ik donderdagochtend, samen met een groep ambtenaren, de stoep schoongemaakt voor de zorgflat Castrovalva aan de Juan Grisstraat. We hebben een sneeuwvrije route gemaakt tussen de zorgflat en de winkels. Dus, wat let u om uw stoep of iemand andermans stoep schoon te maken?