zondag 20 januari 2008

Zondag 20 januari: Fluisteren

Zaterdag was op het Stationsplein door de Kunstbende een poging tot het wereldrecord fluisteren georganiseerd.

De kunstbende is een groep jonge creatievelingen. Ze hadden het eigenlijk niet slechter kunnen treffen. Regen, koud. Het doel was 100 mensen die een geheim door zouden fluisteren. De poging ging ook over heel Nederland, dus ik kreeg het geheim via de telefoon door en de laatste bij ons gaf het weer door enz. Enz. Nu deed ik dat spelletje vroeger al met mijn vijf vriendinnen en dan was het al onmogelijk om de zin precies gelijk te laten.

Ik moet bekennen dat ik de zin die ik in het oor gefluisterd heb niet herkende toen de laatste deelnemer in Almere hem doorbelde. Origineel bedacht, gelukkig veel spontane deelnemers van allerlei pluimage. En voor de kunstbende leuk: heel veel positieve publiciteit!