vrijdag 18 september 2009

Vrijdag 18 september 2009: Typisch Flevolands

Nu weet ik het zeker: handelen zit de Flevolanders in het bloed! Dat wist ik natuurlijk al, want het aantal kleine zelfstandigen in Almere is erg groot. Dat daarnaast ook heel veel Almeerders in hun vrije tijd achter de computer zitten spulletjes te kopen en te verkopen had ik niet verwacht. Woensdag mocht ik, namens alle Almeerders, de felicitaties en een award in ontvangst nemen van Marktplaats.nl. Almere is volgens hen namelijk dé handelshoofdstad 2009 van Nederland. In de voorgaande jaren ontvingen de Flevolandse steden Zeewolde en Lelystad deze award. Marktplaats.nl kijkt elk jaar naar het aantal geplaatste advertenties per gemeente, in verhouding tot het aantal inwoners. Uit deze analyse is dus gebleken dat de handelsgeest in Almere springlevend is. Wist u trouwens dat Marktplaats.nl van oorsprong zelf ook een Flevolandse onderneming is? In 1999 is het bedrijf opgericht in Emmeloord. In tien jaar kent bijna iedereen Marktplaats. Zelf kijk ik er ook regelmatig op, maar vooral mijn familieleden handelen op internet. De producten en diensten die de Flevolanders op internet verhandelen verklapt wel veel van onze achtergrond. We zijn een jonge provincie met een jonge bevolking, dus baby- en kinderkleding, stripboeken en Sony PlayStation 2 zijn dé typische Flevolandse producten. Daarnaast verhuizen we veel en investeren we in onze nieuwe woning dus vooral klussers en loodgieters bieden hun diensten aan. Ik zorg ervoor dat de award van handelshoofdstad 2009 van Nederland een mooi plekje op het stadhuis krijgt.